dissabte, 24 de gener de 2009

Plugim de cendres


Avui m'han regalat un llibre, un regal poètic inesperat que m'ha fet moltíssima il·lusió. L'autor de Plugim de cendres m'ha regalat un exemplar, millor dit, me l'ha fet arribar i ens l'ha dedicat.

Lluís Figuerola Ortiga (Valls, 1930) és de professió periodista radiofònic.

Es va donar a conèixer com a escriptor amb Creu de Cames (1998) i Un Gall a Balmes (2001). Ha guanyat premis literaris de narrativa curta a Falset, Tremp i Santa Bàrbara i ha col·laborat en diverses
publicacions col·lectives.

L'any 2007 se li va concedir el Premi Ciutat de Tarragona per la seva trajectòria professional.

Fins ara, encara no us havia recomanat llibres, però quan un amic poeta et regala el seu llibre, és que sap que portes la poesia ben endins. En voleu també un tastet?

Desabrigat de tu,
no sé amb què escalfar-me.
Olors de reïnes pel meu voltant
em recorden altres focs
i altres guspires.
Arrangem el pacte.
accepto la solitud
que em torna feble,
però ni forfollant-me l'ànima
no em faries abjurar
dels meus records.

6 comentaris:

Striper ha dit...

Gracies per aquesta recomenació de fet els poemas es recomanen sols. Bon cap de setmana.

- assumpta - ha dit...

Felicitats per aquest regal !

Crec que ha estat encertadíssim que et triés a tu. Gràcies per aquest tastet tan deliciós !!!
Espero que ens degustaràs amb d'altres !
Bon cap de setmana Cèlia !!! ;)

Cesc ha dit...

Mare meva, que bons són els escriptors de la nostra terra eh... tu en coneixes molts i em fa admirar-ho, a més el poema és preciós, i he recordat que Creu de Cames el tinc entre la meva col·lecció :)

Margarida Aritzeta ha dit...

El buscaré. En Lluís Figuerola és una bona opció. M'havia passat per alt. Gràcies per comentar-lo

merike ha dit...

El teu blog és molt difícil de llegir com és en negre.
Tinc una molt mala vista d'ull.
Si us plau vingui al meu blog i doni jo aconsellar de llocs bonics a Barcelona per visitar!!! Petonets!

Laura ha dit...

Una bona recomanació i un regal per estar-ne ben orgullosa. "desabrigat de tu", quina frase més bonica, i que descriptiva de com ens hem sentit tots algun cop!

BENVINGUTS I BENVINGUDES


Get a Voki now!

ARMARI DE PENSAMENTS I EMOCIONS

Aquesta transparència no té cap pretensió literària. És la meva manera d'endreçar l'armari dels pensaments i les emocions. De la poesia n'agafo la carcassa, mai l'estructura perquè no seria la meva manera d'expressar les transparències...

Companya de confidències i secrets, escoltes cants i desencants. Amb l'ull cluc, sense menar enlloc