divendres, 5 de juny de 2009

PICARDIA

Fot. Cèlia (Cambrils)


Quan la incertesa
niua dins l'ànima
i el caos
arrela dins la ment
rosega la pols
rovella l'ombra
fon el cel
enfosqueix les branques
crema la falç
i ofega la pell,

tu em mostres
l'aigua solitària
la duna adormida
la flor amoixada
l'escuma impenetrable
la capçada estàtica
el vespre explícit
l'eclipsi esmolat

i el desordre
arrela dins la pols
rosega l'ombra
rovella el cel
fon les branques
enfosqueix la falç
crema la pell
i ofega la ment,


tu m'ensenyes
l'aigua adormida
la duna amoixada
la flor impenetrable
l'escuma estàtica
la capçada explícita
el vespre esmolat
l'eclipsi solitari.

Llavors, només llavors,
em llagrimeja el cor
i comprenc la teva picardia.

16 comentaris:

NeoPoeta ha dit...

M'ha encantat... :)

merike ha dit...

Intentava traduir això,
els poemes són tan difícils,
sempre sonen tan bonics,
interessant,
emocional,

un bon cap de setmana!

rebaixes ha dit...

Això ja no son trenets,
Ja circula el Talgo i l'Ave
Costa més calers,eh, Cèlia...
Que un hagi d'apretar les dents.
Anton.

Striper ha dit...

Si tu em dius a mi poeta jo te he de dir mestre de poetas.

Nymnia ha dit...

Senzillament preciosa... me l'escriuré a la llibreta i tot! M'ha encantat de veritat! Un petonàs!

novesflors ha dit...

A mi també m'ha encantat.

Cèlia ha dit...

Moltes gràcies novament, a mi m'encanta jugar i m'encanta la vostra companyia...

Mon ha dit...

es molt maco. m'agraden molt els teus poemes, però aquest el trobo especial

Carme ha dit...

Jo com en Mon, m'agraden molt els teus poemes, però aquest és especial.

zel ha dit...

Preciços, l'he trobat preciós!"!!!

mossèn ha dit...

ensenyar, ensenyar ... es que tinc vergonya !!! ... salut

Cèlia ha dit...

Us he donat les gràcies? Doncs les dono novament per haver trobat aquest poema especial, vaig aprenent de mica en mica... però encara queda molt camí per recórrer!

Els del PiT ha dit...

Neeenaaa, podria tallar un fuet a llesques amb els pèls del braç!!!

Caram avi! No és gaire poètic això, eh?
;-)
Bravo Cèlia, boníssim!

Ui nano, i això que tu dius sí que ho és, oi?
:(

caterina ha dit...

Genial el poema, com està estricturat, el que diu. Tens alguna cosa publicada? No m'estranyaria pas :)

Besets!

myself ha dit...

Hi arribo tard. Però m'ha encantat aquest poema!
Quina delícia!

Cèlia ha dit...

Mai és tard per als amics! M'encanta que us hagi agradat! Moltes gràcies a tots novament!

BENVINGUTS I BENVINGUDES


Get a Voki now!

ARMARI DE PENSAMENTS I EMOCIONS

Aquesta transparència no té cap pretensió literària. És la meva manera d'endreçar l'armari dels pensaments i les emocions. De la poesia n'agafo la carcassa, mai l'estructura perquè no seria la meva manera d'expressar les transparències...

Companya de confidències i secrets, escoltes cants i desencants. Amb l'ull cluc, sense menar enlloc