dimecres, 7 d’octubre de 2009

LLUNA

Fot. Cèlia

La lluna ha xiuxiuejat
una
i mil vegades
el teu nom,
fascinada per la força
i pel plor
de l'enyorança.

Ha desplegat el sol
per guiar-te
pels instants del somni,
per les presses contingudes,
pels neguits exprimits.

L'instant sempre té pressa,
no vol escoltar
el temps del repòs.

Mes l'instant també passa
d'estació a estació
fins arribar a l'ara
dels dilemes
i dels buits plens de colors.

I el lluny sembla apropar-se
en un instant precís.
Arrossega pedres del pensament,
pols de temences,
i silencis de mar.

La lluna ha xiuxiuejat
una
i mil vegades
el teu nom,
fascinada per la força
i pel plor
de l'enyorança.


11 comentaris:

novesflors ha dit...

Mai millor dit. Les pedres del pensment de vegdes són feixugues.

rebaixes ha dit...

És preciós tot això que dius, plenament il·luminat per paraules precises.... incandescents... que duren. Anton.

Carme ha dit...

Hi retrobo, en aquest poema, paraules i idees que ja han creat complicitats al blog de l'Anton.

Si la lluna xiuxiueja un nom, bé deu voler dir-nos alguna cosa.

Cesc ha dit...

M'ha agradat tant Cèlia... el plor i l'enyorança lligats a la lluna...

Striper ha dit...

Un magnific poema ple d'amor i llum.

XeXu ha dit...

Sembla que la lluna ens parla a cadascú de nosaltres a la seva manera, o cadascú la sentim a la nostra.

Cèlia ha dit...

Tens raó Carme, quan vaig contestar el poema de l'Anton, no pensava que aquests mots expressarien tan bé en que avui sento.
Gràcies a tots novament. Especialment a l'Anton pels seus poemes inspiradors!

Jesús M. Tibau ha dit...

fins i tot la lluna es rendeix, de vegades

Cèlia ha dit...

Sí, tot i que semblava que s'havia rendit, m'ja ajudat com sempre!
Gràcies a tots pels vostres comentaris.

wizard ha dit...

la lluna flirteja amb les branques dels arbres.Nosaltres estem asota. Un petó noia d'espurna.

Laura ha dit...

Que bonic... la lluna és especial per a mi. El meu home és de lluna, i jo mateixa sóc dona que s'hi troba bé, amb la nit. I ho has expressat amb tanta elegància... Lamento cada poema i escrit teu que no he pogut llegir ni comentar. Quantes coses belles i inspiradores m'he perdut. Una abraçada molt forta.

BENVINGUTS I BENVINGUDES


Get a Voki now!

ARMARI DE PENSAMENTS I EMOCIONS

Aquesta transparència no té cap pretensió literària. És la meva manera d'endreçar l'armari dels pensaments i les emocions. De la poesia n'agafo la carcassa, mai l'estructura perquè no seria la meva manera d'expressar les transparències...

Companya de confidències i secrets, escoltes cants i desencants. Amb l'ull cluc, sense menar enlloc