diumenge, 11 d’abril de 2010

PRESENTACIONS DE LLIBRES

 Fot. Àlida Guasch, Llibreria Ona 2010

Aquest mes, és el mes de Les presentacions de llibres. S'apropa Sant Jordi i Catalunya s'aboca als llibres, de totes mides i colors i de qualsevol tema que sembli a les editorials que la gent en poguem comprar. No sé si en fan més dels que ens llegim però el fet és que som un país de "llibres".
A mi m'encanta anar de paradeta en paradeta remenant i triant, cercant aquell que durant l'any no trobes. De vegades has d'esperar que algú et deixi una miqueta de lloc però amb paciència, sempre he sortit molt contenta dels llibres que he trobat.
I fa temps que he deixat de comprar els més mediàtics, aquests no em sorprenien gaire. Ara em deixo endur per la intuïció i pel consell d'alguna llibretera o llibreter, d'aquells que llegeixen i et saben aconsellar. Els recordeu? Encara en queda algun d'aquests! 
Enguany n'he llegit uns quants que m'han encantat però avui us vull aconsellar un poeta, el Joan Guasch que, amb el seu Llibre d'oracions paganes, us transportarà al món tranquil de la quotidianitat fins arribar a la pròpia fi.
El Joan és un poeta diferent que encara ens pot sorprendre molt, aquest llibre només és l'inici d'un nom, d'un poeta, que no deixa indiferent.

El Llibre d'oracions es va presentar dimecres passat a la Llibreria Ona de
Barcelona on vaig conèixer personalment la Carme de Col·lecció de moments que va venir i em va fer especialment il·lusió, ja que conèixer els blocaires amb qui tant comentes, és una cosa ben especial. Varem llegir alguns rituals el Joan i jo i la presentació va anar a càrrec del poeta Israel Clarà, l'editor d'òmicron.
També es presentarà el proper dimarts 13 d'abril a la sala d'actes de l'IEV de Valls a 2/4 de 8h. Llegirem els rituals la Teresa Reverté, la Isabel Villalba i jo mateixa. La música la posarà el cantant Jordi Jubany, del grup Pa sucat. La presentació del llibre anirà a càrrec de la filòloga Anna Montserrat.

El mateix dimarts, el Jesús Tibau ens convida a una nova presentació virtual, aquest cop del recull de poemes Totes les sortides dignes, que tindrà lloc  a les 20.00 h. a la web d'Editorial Petròpolis. Va ser una iniciativa sorgida al seu bloc on ens proposava escriure poemes amb l'expressió "una sortida digna", títol del seu darrer recull de relats. Van ser molts els poemes escrits, més de setanta, i ara es podran llegir en format llibre. 

8 comentaris:

novesflors ha dit...

Supose que tu ets la que estàs llegint... :)

Entraré en Petrópolis, a la presentació virtual. A l'altra no podré assistir (estic molt lluny).

Elvira FR ha dit...

Un abril força literari i llibresc....ja he seguit des del teu blog el que ens contaves del Llibre d'oracions i a veure si me'l compro per Sant Jordi....quina il.lusió conèixer la Carme ...! I el llibre de Totes les sortides dignes el compartim, ja que també hi vaig participar....Que vagi molt bé la lectura a Valls!

Cèlia ha dit...

Col·laborar literàriament és un plaer, sigui llegint, sigui escrivint. Procurarem fer-ho tot dimarts!

Striper ha dit...

A la foto has quedat molt be. Una abraçada.

Carme ha dit...

Va ser una lectura deliciosa del Joan i la Cèlia.

Sí és ella Noves Flors... com que veig que no diu res, ja ho dic jo.

Unes oracions que fan de bon resar i on t'hi reconeixes sovint.

Em sap molt de greu no poder gaudir d'aquest muntatge a tres veus i musica de dimarts, però plego massa tard per anar fins a Valls.

Miraré de seguir la presentació virtual de Totes les sortides dignes, això sí!

Va ser una gran il·lusió poder-te fer una abraçada, Cèlia, i espero poder-nos retrobar en altres ocasions.

Que ho passeu molt bé a Valls en l'altra presentació.

Bona setmana!

Jesús M. Tibau ha dit...

Felicitats al Joan pel llibre i molta il.lusió pel recull (reculls) de poemes que compartim

Laura ha dit...

Caram, noia, un bon grapat d'activitats maques i un llibre que val la pena posar a la llista! :-)

Margarida Aritzeta ha dit...

er sant Jordi em compraré el llibre de poemes del Joan. Ja tinc ganes de llegir-lo!!!

BENVINGUTS I BENVINGUDES


Get a Voki now!

ARMARI DE PENSAMENTS I EMOCIONS

Aquesta transparència no té cap pretensió literària. És la meva manera d'endreçar l'armari dels pensaments i les emocions. De la poesia n'agafo la carcassa, mai l'estructura perquè no seria la meva manera d'expressar les transparències...

Companya de confidències i secrets, escoltes cants i desencants. Amb l'ull cluc, sense menar enlloc