dilluns, 30 d’agost de 2010

HOMENATGE A TORRES


Seguint la convocatòria del Lluís (la paraula escrita), i de la Carme qui, a més ha fet el logo  (Col·lecció de moments) i l'entusiame del Víctor (Raons que rimen), els blocaires volem homenatjar a Màrius Torres perquè avui dilluns 30 d'agost farà cent anys que va néixer a Lleida el 1910. Va morir a Puig d'Olena el 1942. Poeta català i promesa estroncada per una mort prematura.



ACRÒSTIC AMB LES PARAULES DEL POEMA: POEMES DE LA NIT   I   A LA NIT, del poeta Màrius Torres, en homenatge al seu centenari:

TRANSPARENT I
OBSCURA VOLUNTAT QUE LA
RODA D'UNA NOVA
RUTA ENS MENA FINS L'ABISME
ETERN QUE ENS DUU AL
SOL DE CADA NIT. 

NOTÍCIES 3cat 24!

10 comentaris:

Arlequí ha dit...

Hola! Bon homenatge, amb els poemes i l'acròstic dedicat a Màrius Torres.

Elvira FR ha dit...

Una bona contribució al centenari Cèlia! un acròstic escaient i precís pel poeta!

Mon ha dit...

Un gran poeta a voltes oblidat, m'ha agradat el teu homenatge

vpamies ha dit...

Sensacional, Cèlia. M'ha costat saber en quin dels més de vint-i-cinc blogs que tens has participat en l'homenatge a Torres, però t'he de dir que ha estat un viatge intens.
Hauré d'obrir uns quants blogs més, que em guanyes de golejada!

Et manllevo el paràgraf inicial perquè allà hi expresses magníficament com funciona això dels homenatges: algú convoca, algú altre hi ajuda amb el logo i la crida, algú més hi posa temps i entusiasme i tothom qui vol hi participa. Molt bon resum!

Cèlia ha dit...

Víctor, el bloc mare sempre és Transparència. La resta són els reculls de poemes que han estat publicats anteriorment a Transparència però que vaig esborrant mica en mica per a donar pas a nova saba. I també hi ha els blocs comunitaris que participo amb la colla blocaire!
Un èxit aquest homenatge!

novesflors ha dit...

Un homenatge molt bonic. I uns poemes molt ben triats. Jo no els coneixia i no tenen desperdici.

onatge ha dit...

Hola Cèlia, m'ho quedo tot. M'ha agradat la teva bona lluna que ha donat tremp als sentiments envers el poeta...

Des dels estels una abraçada.
onatge

Joan Guasch ha dit...

la reina dels acròstics! (i dels blocs, que se superposen com els pètals d'una rosa)

zel ha dit...

Uix, coincidim en la font, he fet com tu, còpia directa! Preciosos, oi?

Assumpta ha dit...

M'agrada molt aquesta idea de posar els fulls de paper amb els texts que has escollit... la música, l'acròstic... :-)

BENVINGUTS I BENVINGUDES


Get a Voki now!

ARMARI DE PENSAMENTS I EMOCIONS

Aquesta transparència no té cap pretensió literària. És la meva manera d'endreçar l'armari dels pensaments i les emocions. De la poesia n'agafo la carcassa, mai l'estructura perquè no seria la meva manera d'expressar les transparències...

Companya de confidències i secrets, escoltes cants i desencants. Amb l'ull cluc, sense menar enlloc