dijous, 20 de gener de 2011

ONZE X 2, LLIBRE DE POEMES I FOTOGRAFIES DE VALLS

Una edició delicada
Aquest és el llibre, si voleu saber quin gust pot tenir, el podeu tastar a petites glopades. Si el voleu olorar, cal passejar-se per Valls amb llibre o sense.
Cossetània ens explica la sinopsi i també ens presenta les fotografies de l'acte, i Vilaweb ens dóna la notícia:

" Dos fotògrafs, Carles Cubos i Francesc Parés, i onze escriptors: Míriam Culleré, Gabriel Guasch, Lluís Figuerola Tondo, Núria Ventura, Magí Sunyer, Marc Eiximenis, Cèlia Marcos, Joan Guasch Torné, Joan-Josep Miracle, Sílvia Güell i Lluís Figuerola Ortiga. El resultat del seu treball conjunt és Onze x 2, que es va presentar ahir al vespre a la sala d’actes de l’IEV ".
Decennals, 2011
Ha estat un acte molt bonic i el Celdoni i la Lloll encantadors. El meu amor a la poesia la dec a dues persones, la primera al meu pare, que em llegia Bécquer els diumenges al matí quan tenia 6 anys mentre la mare preparava la xocolata desfeta.  No entenia res, només que m'agradava sentir la  seva veu segura i greu. I a més, durant tota la vida fins que em van créixer les ales, vaig sentir-lo explicar un conte cada nit...L'altre persona a qui dec la poesia, és el Celdoni Fonoll, a qui vaig anar a escoltar al teatre Principal de Valls de ben joveneta amb la seva poesia a l'escola. A la presentació de l'11 x 2 va llegir una poesia de cadascú. Podeu escoltar Decennals, ominós misteri. La fotografia la va fer el Cisco Parés i d'aquí, de les velles llambordes, n'havia de fer el meu text. No és cap indret concret, però tots els vallencs tenim moltes llambordes al cap (o millor dit, als peus.) Jo havia vist, temps enrere, a moltes senyores deixar-se els talons al carrer de la Cort...
Avui em sento molt agraïda de ser vallenca. No hi he nascut però hi vaig ser acollida als set anys. És tot un detall per Cossetània fer un llibre com aquest i que hagin pensat en poesia. Una altra mostra de generositat! La gent del Camp, de vegades, té trempera!

<>DECENNALS, OMINÓS MISTERI Cèlia Marcos .

10 comentaris:

novesflors ha dit...

Una experiència engrescadora. Felicitats.

Carme ha dit...

Enhorabona, pel llibre i per l'acte, segur que ho heu passat molt bé!

Elfreelang ha dit...

Només queda dir el mateix: felicitats! i a seguir! i gràcies per compartir-ne els moments !

Joan Guasch ha dit...

Va ser molt bonic, no?

rosana ha dit...

L'enarabona a tots. Ja es veu que heu copsat l'ànima d'aquesta ciutat. Es veu molt de carinyo i molta estima.

Centdesitjos ha dit...

Repeteixo el comentari que li he deixat al Joan, però és que realment és el que penso... És un plaer, un plaer llegir-vos i transportar-me amb les imatges...
Felicitats!!!!
Una abraçada!

caterinacortes ha dit...

Enhorabona, Cèlia!!! Me n'alegr molt per tu! :D

LA FRANCOLINA ha dit...

Felicitats per aquest llibre tan bonic, bones decennals!!!

Cèlia ha dit...

Novesflors, Carme, Elfreelang, Joan, rosana, Centdesitjos, caterina, La francolina... Un petonet, moltes gràcies! I bones decennals!!!!!

Laura ha dit...

Una iniciativa magnífica. I el video m'ha emocionat. Text i música quadren tant bé...! Per cert, el text ja sabem a qui agraïr-li, d'on és la música? Petons.

BENVINGUTS I BENVINGUDES


Get a Voki now!

ARMARI DE PENSAMENTS I EMOCIONS

Aquesta transparència no té cap pretensió literària. És la meva manera d'endreçar l'armari dels pensaments i les emocions. De la poesia n'agafo la carcassa, mai l'estructura perquè no seria la meva manera d'expressar les transparències...

Companya de confidències i secrets, escoltes cants i desencants. Amb l'ull cluc, sense menar enlloc